• englishالعربية
ARAB SOCIAL MEDIA REPORT: FACEBOOK USAGE

ARAB SOCIAL MEDIA REPORT: FACEBOOK USAGE

نشرت في:يناير 2011
لغة التسليم: العربية
المجال: تقرير الإعلام الاجتماعي العربي
الفئة: حكومة المستقبل والابتكار
نوع الملف: pdf
حجم الملف: 81 KB

تفاصيل

The Arab Social Media Report, produced by the Dubai School of Government’s Governance and Innovation Program, is the first in a quarterly series that will highlight and analyze usage trends of specific networking tools across the Arab region. In its inaugural edition, the report analyzes data on Facebook users in all 22 Arab countries, in addition to Iran and Israel. It is part of a larger research initiative focusing on social engagement through ICT for better policy in Arab states, which explores the use of social networking services in governance, entrepreneurship promotion and social inclusion. The initiative studies the potential of Web 2.0 applications for increasing collaboration, knowledge sharing and innovation by fostering inclusiveness and participation, both between and among government, citizens and the private sector.

Toward this end, the Arab Social Media Report will aim to inform a better understanding of the impact of social media on development and growth in the Arab region by exploring the following:

  • What are the penetration trends of social networking services in the Arab region?
  • What is the growth rate, and what is the demographic and gender breakdown?
  • What factors affect the adoption of these tools in different Arab countries (e.g., income, youth population, digital access, Internet freedom, etc.)?
  • What is the impact of these phenomena on citizen engagement and social inclusion?
  • What is the impact of the new social networking dynamics and services on innovation and entrepreneurship?

This report, along with supplementary charts and information, is available at http://www.ArabSocialMediaReport.com.

المنشورات ذات الصلة

ARAB SOCIAL MEDIA REPORT: THE ROLE OF SOCIAL MEDIA IN ARAB WOMEN’S EMPOWERMENT

ARAB SOCIAL MEDIA REPORT: THE ROLE OF SOCIAL MEDIA IN ARAB WOMEN’S EMPOWERMENT

لغة: Arabic
موضوع البحث: النوع الاجتماعي
نوع الملف: pdf
حجم الملف: 81 KB
مجلة دبي للسياسات 2

مجلة دبي للسياسات 2

لغة: Arabic
موضوع البحث: مجلس السياسات
نوع الملف: pdf
حجم الملف: 81 KB
مجلة دبي للسياسات

مجلة دبي للسياسات

لغة: Arabic
نوع الملف: pdf
حجم الملف: 81 KB
لى الشركات بناء الحوكمة الخوارزماتية استباقاً للتشريعات

لى الشركات بناء الحوكمة الخوارزماتية استباقاً للتشريعات

لغة: English
موضوع البحث: الحوكمة
نوع الملف: pdf
حجم الملف: 366 KB
الابتكار في إدارة المشتريات

الابتكار في إدارة المشتريات

لغة: English
موضوع البحث: الابتكار | دولة الإمارات العربية المتحدة | الدراسات الإماراتية
نوع الملف: pdf
حجم الملف: 719 KB
mbrsg-uae-king-logo
mbrsg-logo